Kompleksowość i konsekwencja — Jak się nie dać pokusie podjadania?

Zdrowe odżywianie

Podejmując ważną decyzję o rozpoczęciu procesu odchudzania, powinniśmy postawić na kompleksowość i konsekwencję w działaniu. Zima to pozornie nie najlepszy czas na takie zobowiązanie. Mróz, mniejsza niż latem ilość ruchu, apetyt na tłuste potrawy – zdecydowanie temu nie służą. Skupienie na celu, kompleksowość i konsekwencja w działaniu są kluczem do podtrzymania postanowienia i niepoddawaniu się pokusie podjadania.

Nie ulega wątpliwości, że w święta pozwalamy sobie na więcej. Trudno nie skusić się na smaczny kęs ulubionego ciasta i smakołyki, od których ugina się stół w tym czasie. Wcale nie musimy z tego rezygnować. Wystarczy zachować zdrowe proporcje pomiędzy właściwym odżywianiem a aktywnością fizyczną. Teraz, gdy święta Bożego Narodzenia już za nami, warto postawić na większą ilość ruchu, regularne, zdrowe posiłki, solidną regenerację i codzienną dawkę motywacji – te wszystkie elementy pomogą nam pozbyć się nadprogramowych kilogramów i zawalczyć o wymarzoną sylwetkę. W postawieniu na swoim pomoże nam jasna wizja siebie w 2017 roku. Odpowiedzmy sobie na proste pytania. Jak widzę siebie za miesiąc, trzy miesiące, pół roku? Jakie mam cele i zamierzenia? Wreszcie, co tak naprawdę chcę osiągnąć, by żyć w zgodzie z samym sobą i w pełni siebie akceptować?

Osoba z książką "Obudź w sobie wojownika"

Zawsze konsekwentnie

Zarówno w odchudzaniu jak i w codziennym zdrowym życiu najważniejszym czynnikiem sukcesu jest konsekwencja w działaniu. Jeśli od kilku dni mamy ochotę na deser, pozwólmy sobie nie niego, ale przygotujmy go w wersji fit. To możliwe! Gdy zatem pojawi się apetyt na coś słodkiego, bądźmy przygotowani na zdrową przekąskę. W spożywanych posiłkach powinniśmy ograniczyć sól (to przez nią zatrzymuje się woda w organizmie), zastępując ją zdrową kompozycją przypraw i ziół, ograniczyć cukier (nie dostarcza nam żadnych wartości odżywczych, a jedynie pustych kalorii), zamieniając go na przykład na stewię, ksylitol lub miód. Warto również wziąć pod uwagę owoce, w tym suszone. Postarajmy się także o więcej ruchu. Sporty zimowe, a także tradycyjny, rodzinny spacer na świeżym powietrzu to samo zdrowie. Ponadto, pozwoli nam to połączyć przyjemne z pożytecznym. Zacieśnimy więzi z najbliższymi i zadbamy o dobrą kondycję.

owoce i warzywa

Kompleksowość ma znaczenie

Gdy zależy nam na wynikach i zdrowiu, możemy to osiągnąć poprzez wyznaczenie sobie konkretnych celów. Osiągniemy je, zaczynając od odpowiedzialnego podejścia, zaangażowania i systematyczności. Nie można uzyskać fantastycznego efektu redukcji masy ciała, podchodząc do procesu odchudzania wyrywkowo.

Pamiętajmy zatem o siedmiu żelaznych zasadach zdrowego żywienia. To regularność posiłków, odpowiednia kompozycja białek, węglowodanów i tłuszczów, śniadaniu jako najważniejszym posiłku, białkowej kolacji, rezygnacji z soli i cukru, nawodnieniu organizmu oraz spożywaniu odpowiednich tłuszczów.

Zdrowe odżywianie, regularna aktywność fizyczna, codzienna regeneracja i motywacja to gotowy przepis na sukces w walce o doskonałą sylwetkę i zdrowie. Kompleksowość, upór i konsekwencja to z kolei jedyna droga, by uzyskać fantastyczny, trwały efekt mądrego odchudzania – na wszystkich płaszczyznach życia.