Metabolizm — jak go przyspieszyć?

Marta Barszczewska

Sprawny metabolizm jest sprawą kluczową dla procesu odchudzania. Nieregularny tryb życia, złe odżywianie i stres skutecznie przyczyniają się jednak do jego spowolnienia. Co zrobić, żeby temu przeciwdziałać?

Bez dobrze funkcjonującej przemiany materii trudno o efekty w odchudzaniu. Jest to powodem wielu frustracji u osób zmagających się ze zbędnymi kilogramami. Wysiłek wkładany w dietę idzie na marne, przez co wielu ludzi traci motywację do dalszej walki. Szybkość metabolizmu to sprawa wrodzonych predyspozycji. Jest jednak kilka naturalnych sposobów, które w znaczny sposób mogą poprawić nasz metabolizm. Stosując się do tych zaleceń, w krótkim czasie zauważysz poprawę!

Pij wodę

Jedz regularnie

Jedząc w równych odstępach czasowych, dajesz organizmowi znak, że nie ma potrzeby przechowywać pokarmu w organizmie. Regularne odżywianie sprawia, że praca jelit systematyzuje się i jedzenie trawione jest na bieżąco.

Uprawiaj sport

Regularnie uprawiany sport nie tylko wzmocni mięśnie i dotleni organizm, ale także znacznie przyspieszy metabolizm. Dobry trening siłowy sprawi, że spalanie w komórkach nie zwolni nawet do kilku godzin po zakończonych ćwiczeniach.

Zwróć uwagę na zawartość błonnika w diecie

Błonnik doskonale wspomaga trawienie. Można dostać go w formie syntetycznej, prościej i zdrowiej jednak będzie pozyskiwać go z pożywienia. Źródłem błonnika są przede wszystkim warzywa, zwłaszcza fasola biała, suche nasiona soi czy chrzan. Jeśli chodzi o owoce, to pod względem zawartości błonnika przoduje czarna porzeczka.

groch

Pij wodę

Woda jest naturalnym środowiskiem wszelkich przemian biochemicznych, jakie zachodzą w organizmie człowieka, więc także efektywne trawienie nie może odbyć się bez jej udziału. W przypadku odwodnienia wszystkie procesy zwalniają. Jeśli więc zależy nam na sprawnym metabolizmie, nie możemy zapomnieć o regularnym nawadnianiu. Najlepiej sprawdzi się w tym przypadku średniomineralizowana woda niegazowana.

Jedz białko

Zwiększona ilość białka w diecie sprawia, że wzmaga się produkcja hormonu wzrostu. To z kolei bezpośrednio działa na większe wydatkowanie energii organizmu, a tym samym odchudzanie przebiega efektywniej. Dobrym źródłem białka jest chude czerwone mięso, jajka i ryby, np. łosoś i tuńczyk.

łosoś

Zwiększ spożycie ostrych przypraw

Ostra papryka, pieprz cayenne oraz imbir to przyprawy o właściwościach rozgrzewających. Udowodniono, że ich spożywanie może zwiększyć przemianę materii o nawet 10%. Warto więc pamiętać o tych dodatkach do potraw, chcąc zrzucić zbędne kilogramy.

Wprowadzenie tych kilku prostych zasad do codziennego życia sprawi, że nawet najbardziej rozleniwiony metabolizm przyspieszy. Zmiany będą zauważalne dzięki zmniejszonemu obwodowi brzucha i przyspieszonemu procesowi tracenia na wadze. Warto zaufać naturalnym metodom przyspieszania przemiany materii, bo to sprawi, że nasz organizm spokojnie i bez problemów przyzwyczai się do zmian i będzie działał na naszą korzyść.