Najczęściej popełniane błędy żywieniowe

Spożywanie owoców wieczorem jest niezdrowe

Choć zdrowe odżywianie jest od lat tematem numer jeden w masowej świadomości, wprowadzenie odpowiednich zasad wciąż sprawia wielu osobom trudność. Nie możesz skutecznie schudnąć? Sprawdź, jakie błędy popełniasz i wyeliminuj je ze swojego życia!

To, co i kiedy jemy, ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, dobrego samopoczucia i satysfakcjonującej sylwetki. Okazuje się, że wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z błędów popełnianych w żywieniu. Warto zapoznać się z tymi najczęstszymi i wyeliminować je ze swojego życia.

Jedzenie owoców wieczorem

Owoce są pełne witamin, ale zawierają też wiele cukru. Ich spożycie późną porą jest niezdrowe, bo podnosi poziom glukozy we krwi, a to z kolei sprzyja tyciu.

Nieodpowiednie łączenie składników

Najczęściej łamaną zasadą jest niełączenie białka ze skrobią, bo oba te składniki mają zupełnie inny czas trawienia i zjedzone razem, zalegają w żołądku znacznie dłużej. Mięso więc lepiej zjeść z porcją warzyw zamiast ziemniaków.

Brak śniadania

Pierwszy posiłek daje nam energię na cały dzień. Nieodżywiony rano mózg funkcjonuje mniej wydajnie. Zdrowe śniadanie ustrzeże nas także od wieczornego napadu głodu.

Śniadanie, czyli pierwszy posiłek daje nam energię na cały dzień

Brak kolacji

Pójście spać głodnym spowoduje, że rano zjemy znacznie więcej niż powinniśmy. Lekka kolacja białkowa podkręci nasz metabolizm i pozwoli na zdrowy sen.

Jeden posiłek w ciągu dnia

Całodzienny post to nieuchronna droga do napadu wilczego apetytu wieczorem, a to z kolei może zaowocować trudnościami w zaśnięciu, spowolnionym metabolizmem i szybkim przybieraniem na wadze.

Wyeliminowanie tłuszczów

Tłuszcze nienasycone mają wyjątkowo dobry wpływ na nasze zdrowie i nie należy ich unikać. Ryb morskich czy orzechów nie powinno zabraknąć w naszej diecie, bo wspomagają pracę serca i mózgu.

Tłuszcze nienasycone mają wyjątkowo dobry wpływ na nasze zdrowie

Jedzenie przetworzone

Mrożona pizza czy gołąbki ze słoika kupione w sklepie nigdy nie zastąpią nam pełnowartościowego dania, przygotowanego ze świeżych produktów. Gotowe potrawy mają w sobie mnóstwo chemii i cukru, który sprzyja dodatkowym kilogramom.

Słodkie napoje

W napojach słodzonych ukrywa się dużo dodatkowego cukru. Spożywany w nadmiernych ilościach powoduje gwałtowne skoki glukozy we krwi, a później bardzo szybką utratę energii. Najlepszym wyborem w przypadku pragnienia jest woda niegazowana średniomineralizowana.

W napojach słodzonych ukrywa się dużo dodatkowego cukru

Dieta uboga w składniki odżywcze

Racjonalna codzienna dieta musi zawierać wszystkie elementy odżywcze dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie inaczej jest w przypadku diety odchudzającej. Ważne, by została ona skomponowana przez specjalistę, który pomoże nam zawrzeć w naszym jadłospisie wszystko, czego potrzebujemy i jednocześnie redukować wagę. Odpowiednio dostosowana dieta może być najlepszym lekiem na wiele schorzeń.

Wyeliminowanie najpopularniejszych błędów żywieniowych nie jest sprawą prostą, bo złych nawyków nabieramy przez lata i z dnia na dzień trudno się ich pozbyć. Warto jednak podjąć ten trud i zawalczyć o poprawę stanu swojego zdrowia.