Płaski i piękny brzuch, o który możesz zatroszczyć się zimą

Płaski i piękny brzuch, o który możesz zatroszczyć się zimą

Dziś skupimy się na treningu mięśni brzucha – tzw. spięciu prostym brzucha. Jednym z ulubionych ćwiczeń Konrada Gacy jest sprawdzian, czyli tzw. ćwiczenie 100 powtórzeń. Wykonanie ćwiczenia w pełnym zakresie świadczy o tym, że mamy dobrze wypracowane i silne mięśnie brzucha. Ćwiczenie polega na wykonaniu 25 powtórzeń skłonów w przód z pozycji leżącej. Ważne jest, aby zachować tylko 5 sekund przerwy między seriami. Takie działanie należy powtórzyć 4 razy, czyli w sumie robimy 100 powtórzeń.

Próbujemy?

1. Zaczynamy od leżenia płaskiego, z głową lekko dotykającą podłoża. Zgięte nogi, zachowując kąt 90 stopni, umieszczamy na podwyższeniu. Możemy wykorzystać fotel, krzesło lub kanapę!

2. Następnie podnosimy się wysoko, do samego końca tak, by dotknąć piersią kolan. Nie jest to takie łatwe, więc w początkowych próbach możecie skorzystać z pomocy drugiej osoby, która przytrzyma Wam podudzia.

Ważne: Pamiętajmy, aby ręce trzymać przed sobą, a nie za głową, gdyż wtedy naciskamy na kręgi szyjne i jest to niebezpieczne dla naszego kręgosłupa. Ważny jest również równomierny oddech.

Porady dla początkujących:

Najlepiej zacznij od 4 serii po 5 powtórzeń. Ważne jest wykonywanie ćwiczenia regularnie, 3 razy w tygodniu. Wspomoże to stopniowe kształtowanie mięśni i wzmacnianie kondycji. Każdego kolejnego tygodnia można próbować dokładać po jednym powtórzeniu do wykonywanej serii.

Porady dla średnio zaawansowanych:

Kolejnym etapem jest wykonywanie 4 serii po 15 powtórzeń skłonów. Oczywiście należy pamiętać o regularności, a wraz ze wzrostem formy realizować zadanie 4 razy w tygodniu. Z każdym tygodniem pracy należy zwiększać po jednym powtórzeniu w serii. Wykonanie 4 serii po 25 powtórzeń świadczy o tym, że Wasze mięśnie brzucha są już dobrze wypracowane i warto dołożyć kolejne ćwiczenie do planu treningu.

Pamiętajcie!

1. Jeśli nie jesteście pewni, czy to ćwiczenie jest dla Was odpowiednie, skonsultujcie się z trenerem lub fizjoterapeutą.
2. Zwracajcie szczególną uwagę na technikę wykonania ćwiczeń. Wykonane nieprawidłowo, niechlujnie i bez nadzoru specjalisty mogą wyrządzić więcej złego niż pomóc.