Znaczenie ruchu w odchudzaniu

Aktywność fizyczna powinna być stałym elementem codziennego dnia każdego człowieka

Rozpoczynając mądre odchudzanie należy pamiętać, że jest to proces kilkuelementowy, na który składa się dieta, motywacja, regeneracja oraz ruch. Bez tego ostatniego niemożliwe jest osiągnięcie wymarzonych rezultatów.

Bez względu na wybraną aktywność fizyczną warto zdecydować się na regularne uprawianie sportu dla uzyskania lepszego i szybszego efektu odchudzania. Nie ma bowiem lepszego sposobu na przyspieszenie spalania tkaniu tłuszczowej i rozbudowę mięśni jak regularny wysiłek fizyczny. Jakie dokładnie korzyści towarzyszą ćwiczeniom?

Spalanie tkanki tłuszczowej

Redukcja wagi oparta wyłącznie na diecie może przynosić rezultaty tylko na początku, a i tak będą one mało zadowalające. Z upływem czasu organizm ludzki przyzwyczaja się do stosowanej diety i tym samym spowalnia tempo przemiany materii. Z tego powodu dieta przestaje przynosić zadowalające efekty i następuje zastój.

Najrozsądniejszym więc działaniem jest włączenie aktywności fizycznej już na samym początku odchudzania. W trakcie treningu metabolizm wejdzie na wyższe obroty, a osiągnięcie celu odchudzania stanie się łatwiejsze i przebiegnie szybciej. Ponadto aktywność fizyczna ukształtuje mięśnie, ujędrni całe ciało i poprawi ogólną kondycję organizmu.

Poprawa samopoczucia

Myśląc o korzyściach płynących z aktywności fizycznej, myślimy zazwyczaj o zdrowiu fizycznym. Tymczasem regularnie uprawiany sport może mieć także zbawienny wpływ na nasz stan psychiczny. Jak to się dzieje, że ćwiczenia przyczyniają się do dobrego nastroju?

Po pierwsze, zauważając pierwsze, najdrobniejsze rezultaty uprawianej aktywności fizycznej, czujemy się lepiej, a nasza motywacja rośnie. Poza tym, zadowolenie płynące z ruchu to także kwestia biologiczna: podczas aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Wysiłek odciąga też naszą uwagę od codziennych kłopotów i pozwala uwolnić się od negatywnych myśli i emocji. To ważne, bo w procesie odchudzania komfort psychiczny ma wielki wpływ na nasze postępy.

Warto więc wybrać taką aktywność, która okaże się naszą ulubioną formą spędzania wolnego czasu. Ponadto, sen po wysiłku zyska lepszą jakość, a rano z energią i motywacją rozpoczniemy kolejny dzień.

Dla zdrowia

Zalety aktywności fizycznej nie kończą się wyłącznie na piękniejszej sylwetce i poczuciu zadowolenia. Kolejnym ważnym argumentem, który przemawia za regularnym ruchem podczas redukcji wagi jest poprawienie stanu zdrowia. Aktywność ma znaczące korzyści dla serca: normuje pracę tego mięśnia i obniża tętno. Związane jest to z pracą naczyń krwionośnych w mięśniach, które rozszerzając się, obniżają ciśnienie.

Osoby, które zdecydowały się na regularną aktywność fizyczną wolniej się starzeją, a w ciągu całego dnia mają więcej energii i wigoru do pracy.

Aktywność fizyczna powinna być stałym elementem codziennego dnia każdego człowieka, niezależnie, czy chcemy zachować zdrowie, czy opanować otyłość. Należy zdać sobie sprawę, że nawet najlepsza dieta nie zastąpi nam sportu. Warto zacząć ćwiczyć już dziś!

Aktywność fizyczna powinna być stałym elementem codziennego dnia każdego człowieka